26 Haziran 2013 Çarşamba

Musa Aleyhisselam

Musa Aleyhisselam

İsrailoğullarına gönderilen peygamberlerden. Peygamberler içinde üstünlükleri olan ve kendilerine “ulü’l-azm” denilen altı peygamberin üçüncüsüdür. Allahü teâlâ ile konuştuğu için, “Kelîmullah” denilmiştir. Benî İsrail’e gelmiştir. Yakub aleyhisselamın soyundandır. Harun aleyhisselamın kardeşidir. Babasının ismi İmrân’dır. Annesinin ismi Nüceyb veya Nâciye veya Yuhâbil’dir.

Hazret-i Yusuf’tan sonra, Mısır’da, İsrailoğulları iyice artıp çoğaldı. Bunlar hazret-i Yakub ve hazret-i Yusuf’un bildirdikleri dîne inanıyorlar ve emirlerini yerine getiriyorlardı. Mısır’ın eski yerlisi Kıbtî kavmiyse yıldızlara ve putlara taparlardı ve İsrailoğullarına hakâret gözüyle bakar, başlarında bulunan firavunlar onları esir gibi ağır işlerde kullanırlardı. Onların çoğalmasından endişe ederlerdi. Benî İsrail, Kıbtî kavminin kötü muâmelelerinden ve firavunların ağır tekliflerinden bezmiş, usanmışlardı. Bu bakımdan dedelerinin eski yurtları olan Ken’ân diyârına gitmek isterlerdi. Fakat firavunlar onların Mısır’dan çıkmasına izin vermeyip, eziyetlerini artırırlardı.

Mısır’ın idâresini elinde bulunduran ve firavun denilen krallar, kendilerine mezar olarak dağ gibi piramitler yaptırıyorlar ve bu piramitlerin yapımında binlerce insanı zorla çalıştırıyorlardı. Allahü teâlâyı inkâr edip, ilâhlık dâvâsında bulunuyorlardı. Bu zamanda falcılık, sihirbâzlık meslek hâline getirilmiş ve ülkenin her tarafında kâhinler, sihirbâzlar türemişti. Bu sırada Mısır halkının başında bulunan Firavun bir gece rüyâsında Kudüs tarafından çıkan bir ateşin Mısır’ın yerli halkı Kıbtîleri yaktığını, İsrailoğullarına ise hiç zarar vermediğini gördü. Bu rüyâyı yorumlayan kâhinler, İsrailoğullarından bir erkek çocuk dünyâya gelecek, senin saltanatını yıkacak ve sen helâk olacaksın, dediler. Bunun üzerine Firavun on iki kabîle hâlinde olan ve her bir kabîlenin başında bir idârecisi bulunan İsrailoğullarının birleşmesinden de iyice endişelendi. İsrailoğullarından doğacak erkek çocukların öldürülmeleri için kânun çıkardı.

Bu hâdise karşısında İsrailoğullarının sıkıntıları iyice arttı. Firavun’un emrine karşı gelenler topluca öldürülmeye başlandı. Bu sırada doğan Musa aleyhisselamın annesi onun da öldürülmesinden korkmuş ve çok endişelenmişti. Kur’an-ı kerîm’de onun kalbine meâlen şöyle ilhâm edildiği bildirilmektedir:
“Musa’nın annesine şöyle ilhâm ettik: Bu çocuğu (Musa’yı) emzir; sonra öldürülmesinden korktuğun zaman onu suya (Nil Nehrine) bırakıver, boğulmasından korkma, ayrılmasından kederlenme. Çünkü biz, muhakkak onu sana geri vereceğiz ve kendisini peygamberlerden yapacağız.” (Kasas sûresi: 7)

Musa aleyhisselamın annesi onu bir sandığın içine koyup Nil Nehrine bıraktı. Nehir üzerinde akıp giderken akıntı onu Firavun’un sarayına doğru sürükledi. Firavun’un hanımı Âsiye, sandığı görerek yakalayıp saraya götürdü. Sandığı açıp içinde nûr topu gibi bir çocuk görünce onu cân u gönülden sevip; “Aman bunu öldürmeyiniz. Belki büyür de işimize yarar, yâhut onu oğul ediniriz...” dedi. Onu emzirmek için pekçok süt analar getirtti. Musa aleyhisselam hiç birinin memesini almadı.

Annesi, çocuğunun Firavun’un sarayına alındığını ve süt annesi arandığını öğrendi. Süt annesi olabileceğini söylemesi için kızını yâni hazret-i Musa’nın kardeşini gönderdi. Kardeşi saraya gidip; “Size bu çocuğu emzirecek, onu güzel yetiştirecek bir hanımı haber vereyim mi?” dedi. Bunun üzerine Musa aleyhisselamın annesini getirttiler. Musa aleyhisselam onun memesini aldı ve bunun üzerine Firavun’un hanımı Âsiye onu süt anneliğine kabûl etti. Böylece kimsenin haberi olmaksızın kendi oğlunu Firavun’un sarayında emzirip büyüttü...

Musa aleyhisselam Firavun’un sarayında büyüdükten sonra sarayı terkedip akrabâsının ve büyük kardeşi Harun’un yanına gitti. Bir gün gördü ki; İsrailoğullarından biriyle bir Kıbtî kavga ediyor. Hazret-i Musa aralarına girip ayırmak için Kıbtîyi itip hafifçe göğsüne vurdu. Kıbtî yere düşüp öldü. Hazret-i Musa elinden böyle bir kazâ çıkmasına üzüldü. Firavun’un şerrinden çekinip, Mısır’dan ayrılarak Medyen’e gitti. Orada peygamber olan Şuayb aleyhisselamla buluşup, on sene Medyen’de kaldı ve Şuayb aleyhisselamın kızıyla evlendi. Daha sonra Mısır’a gitmek üzere Medyen’den ayrıldı.

Tur Dağına geldiği sırada mekânsız olarak Allahü teâlâ ile konuştu. Kendisine ve kardeşi Harun aleyhisselama peygamberlik verildi. Elindeki asânın yılan olması mucizesi ve elini koynuna sokup çıkarınca bembeyaz olup, ışık yayması mucizeleri verildi. Sonra da Kur’ân-ı kerîmde meâlen şöyle vahyedildiği bildirilmektedir:
“Bu iki mucize Firavun ve adamlarına karşı Rabbinin iki delîlidir. Doğrusu onlar yoldan çıkmış bir millettir. Firavun’a git, doğrusu o azmıştır.” (Kasas sûresi: 32-33)

Hazret-i Musa Mısır’a varıp, kardeşi Harun aleyhisselam ile görüşüp, durumu anlattı. Firavun’a gidip onu dîne dâvet ettiler. İsrailoğullarını serbest bırakmasını istediler. Firavun ilâhlık dâvâsında bulunarak kabûl etmedi. Bunun üzerine Musa aleyhisselam elindeki asâsını yere bıraktı. Kocaman bir ejderhâ olup, hareket etmeye başladı. Elini koynuna sokup çıkardı, eli bembeyaz göründü. Bu mucize karşısında şaşırıp kalan Firavun, durumu vezirlerine anlatınca, o sihirbâzdır dediler. Hazret-i Musa; “Size gelen gerçeğe dil mi uzatıyorsunuz. Bu, sihir değildir. Bu, her şeyin yaratıcısı olan Allahü teâlânın verdiği bir mucizesidir.” diyerek onları îmâna çağırdı. Firavun ve adamları hazret-i Musa’nın sözlerini dinlemediler. Gösterdiği mucizelere inanmayıp, sihirdir diye ısrâr ettiler. Firavun; “Ey Musa! Sihirbâzlığın ile bizi yurdumuzdan çıkarmaya mı geldin? Biz de sana sihir göstereceğiz. Bir vakit ve yer tâyin et.” diyerek ülkesindeki bütün sihirbâzları topladı.

Musa aleyhisselam Allahü teâlâya dua ederek, sihirbazlarla karşılaşmayı kabûl etti. Mısır halkı önünde sihirbazlarla karşı karşıya geldiler. Sihirbazlar ellerindeki ip ve sopaları yere attılar, göz bağcılık ile bir takım yılanlar geziyor gibi gösterdiler. Bu sırada Musa aleyhisselam elindeki asâsını yere bırakıverdi. Mucize olarak dehşetli ve çevik bir ejderhâ olup, sihirbazların yere attıkları ve yılan gibi gösterdikleri şeyleri yuttu. Bunu gören sihirbazlar; “Bu mutlaka insan gücünün dışında bir mucizedir.” dediler ve hazret-i Musa’ya îmân ettiler. Bu hâdise karşısında Firavun iyice azgınlaşıp, baskı ve zulmünü arttırdı. Musa aleyhisselama inananları şehit ettirdi. Hazret-i Musa’ya îmân etmiş olan kendi hanımı Âsiye’yi de şehit etti.

Firavun ve kavmi küfürde ve imansızlıkta ısrâr edince, Allahü teâlâ onlara çeşitli belâlar verdi. Önce şiddetli bir kuraklık oldu ve çetin bir kıtlığa tutuldular. Sonra su baskını, çekirge, haşarât ve kurbağa istilâsına uğradılar. Başlarına belâ geldikçe hazret-i Musa’ya gidip belânın kaldırılmasını ve îmân edeceklerini söylediler. Fakat belâ kalkınca azgınlıklarına devâm ederek îmân etmediler. Tekrar belâlar başlarına geldi. Buna rağmen îmân etmediler. Firavun ve kavmine gönderilen bu belâlar Kur’ân-ı kerîmin A’raf sûresinde bildirilmektedir.

Firavun ve kavmi, Musa aleyhisselamın gösterdiği mucizeler karşısında İsrailoğullarının Mısır’dan gitmelerine izin verdi. Musa aleyhisselam bir vakit tâyin ederek bir gece vakti bütün İsrailoğullarını toplayıp Mısır’dan çıktı. Bunun üzerine Firavun izin verdiğine pişmân oldu. Derhâl askerini toplayıp, peşlerine düştü ve sabaha doğru onlara Kızıldeniz kenarında yetişti. Önlerinde denizi arkalarında düşmanı gören İsrailoğulları endişeye kapıldılar. Bu sırada Allahü teâlâ Musa aleyhisselama meâlen;
“Asân ile denize vur.” (Şuarâ sûresi: 63) diye vahyetti. Hazret-i Musa bu emir üzerine asâsını denize vurdu. Deniz hemen ikiye ayrıldı her bir tarafı yüksek bir dağ gibiydi. Önlerine çok geniş ve kupkuru on iki tâne yol açıldı. On iki sülâle olan İsrailoğulları bu yollardan yürüyüp karşıya geçtiler. Firavun, askerleriyle birlikte peşlerine düşüp denizde açılan yola dalınca, açılan yol kapanıp sular kavuştu. Firavun, askerleriyle birlikte boğuldu.

Firavun boğulmak üzere iken “inandım” demişse de onun ye’se kapılarak söylediği bu sözü kabul olunmadı. Bu hususta Kur’ân-ı kerîmde meâlen şöyle buyrulmaktadır:
“İsrailoğullarını denizden geçirdik. Firavun ve askerleri haksızlık ve düşmanlıkla arkalarına düştüler. Firavun boğulacağı anda, “İsrailoğullarının îmân ettiğinden (Allah’tan) başka bir ilâh olmadığına inandım, artık ben de Müslümanlardanım.” dedi.” (Yunus sûresi: 90) Ancak Allahü teâlâ Firavun’un îmânını kabul etmedi ve ona Cebrâil aleyhisselam vâsıtasıyla şöyle hitap buyurdu:
“Şimdi mi inandın daha önce baş kaldırmış ve bozgunculuk etmiştin.” (Yunus sûresi: 91) “Biz de bugün seni cansız bedeninle denizden yüksek bir yere atacağız ki, arkadan geleceklere bir ibret olasın. Bununla berâber doğrusu insanlardan birçok kimseler âyetlerimizden (ibret verici mucizelerimizden) gâfildirler.” (Yunus sûresi: 92) Tefsîr âlimlerinden Zemahşerî bu âyeti şöyle tefsir etmiştir:
“... Seni deniz kenarında bir köşeye atacağız... Cesedini tam, noksansız ve bozulmamış hâlde çıplak ve elbisesiz olarak, senden asırlar sonra geleceklere bir ibret olmak üzere koruyacağız.”

Firavun’un cesedi bir İngiliz araştırma ekibi tarafından Kızıldeniz kenârında kumlar arasında bulunarak İngiltere’ye götürülmüştür. Hâdisenin olduğu zamandan bugüne kadar üç bin yıl geçmiş olmasına rağmen, Firavun’un vücudu bozulmamış, etleri dökülmemiş, tüyleri kaybolmamış hâliyle secde eder vaziyette Londra’daki meşhur British Museum’da sergilenmektedir.

Musa aleyhisselam Kızıldeniz’i geçtikten sonra, İsrailoğullarını Ken’an diyârına doğru götürdü. Yolda putperest bir kavmin yurduna uğradılar. Bu kavim öküz sûretinde yapılmış bir puta tapıyorlardı. Onların bu hâlini gören İsrailoğulları onlara meyl ettiler. Hazret-i Musa’ya; “Yâ Musa! Onların tanrıları gibi bize de bir tanrı yap.” dediler. Hazret-i Musa onlara; “Siz câhil bir kavimsiniz. Allahü teâlâ size nîmet ve kurtuluş verdi. Allahü teâlâya îmân ediniz, şirkten ve putlardan kaçınınız...” diye nasîhat etti.

Allahü teâlâ Musa aleyhisselama bir kitap indireceğini vâdetmişti. Tûr Dağına çıkması bildirildi. Musa aleyhisselam, kardeşi Harun’u (aleyhisselam) yerine vekil bırakıp, kendisi Tûr Dağına gitti. Kırk gün Tûr Dağında kalıp, ibâdet etti. Vâsıtasız olarak Allahü teâlânın kelâmını işitti. Bu sırada Tevrat kitâbı nâzil oldu.

Musa aleyhisselam Tûr’da iken, Sâmirî adında bir münâfık İsrailoğullarının ellerindeki altınları topladı. Eriterek bir buzağı heykeli yapıp işte sizin ilâhınız budur diyerek İsrailoğullarını aldatınca, buzağıya tapmaya başladılar. Harun aleyhisselam her ne kadar nasîhat ettiyse de dinlemeyip, ona karşı çıktılar.

Musa aleyhisselam Tûr’dan dönünce, bu hâle çok gadaplanıp Sâmirî’yi reddetti ve yaptığı buzağı heykelini yakıp denize attı. Sâmirî de insanlardan ayrı ve uzak, vahşî bir şekilde, başkaları ona yaklaşamadığı gibi, o da başkalarına yaklaşamaz hâlde yaşadı. Bu hâlde bulunan Sâmirî sahrâda perişan bir hâlde helâk oldu. Harun aleyhisselama bu durumu sorunca; “Nasîhat ettim dinlemediler. Az kaldı beni öldüreceklerdi.” dedi. Böylece hazret-i Musa’nın gadabı geçti. Onlara, kendisine Tevrat’ın indirildiğini bildirdi. İsrailoğulları da Tevrat’ta bildirilen hükümlerle amel etmeye başladılar. Putlara tapmaktan vazgeçtiler. Şirkten kurtulup, Allahü teâlâya îmân ve ibâdet ettiler.

İsrailoğulları Tih Sahrasında kaldıkları sırada Musa aleyhisselamın bildirdiklerine uymayıp yine taşkınlık gösterdiler. Musa aleyhisselamdan çeşitli isteklerde bulundular. Allahü teâlâ Musa aleyhisselamın duası üzerine, Tîh Sahrasında susuz kalan İsrailoğullarına su ihsân etti. Allahü teâlânın emriyle Musa aleyhisselam asâsını yere vurup, on iki tâne pınar fışkırıp İsrailoğulları içtiler. Allahü teâlâ onlara “selva” denilen bıldırcın eti ve “men” denilen kudret helvası ihsân etti. Nihâyet; “Biz bunları yemekten usandık, bakla, soğan gibi hubûbat ve sebze isteriz” dediler.

Bu nîmetlere karşı nankörlük yapan İsrailoğulları, Musa aleyhisselamın Ken’an diyârında bulunan Cebbâr (zâlim) kavimlerle harp etmeleri isteğini de kabul etmediler. Musa aleyhisselama; “Sen ve Rabbin cebbârlara karşı gidip savaş edin.” dediler. Musa aleyhisselamın akrabâlarından olan Karun, Musa aleyhisselama karşı iftirâda bulunduğu için malları ve servetiyle yerin dibine battı. İsrailoğulları böyle taşkınlıklar gösterdikleri için Allahü teâlâ onları kırk sene müddetle Tîh Sahrâsında kalmakla cezâlandırdı. Kırk sene müddetle Tîh Sahrâsında şaşkın ve perişan bir hâlde dolaşan İsrailoğulları, perişan hâlde telef oldular.

Nihâyet aradan epey bir zaman geçip İsrailoğullarının çocukları itâatkâr ve savaşacak bir tarzda yetiştiler. Bu sırada Harun aleyhisselam da vefat etti.

Musa aleyhisselam, İsrailoğullarını alıp, Lut Gölünün güney tarafına getirdi. Buradan da hareket ederek Üç bin Unk adında zâlim bir kralın ordusu ile savaş yapıp gâlip geldiler. Böylece Şeria Nehrinin doğusuna sâhip oldular. Eriha şehrinin karşısındaki dağa çıktılar. Buradan Ken’an diyârı gözüküyordu. Bu sırada yüz yirmi yaşında bulunan Musa aleyhisselam vefat etti.

Musa aleyhisselamın nerede vefat ettiği ve kabrinin nerede olduğu husûsunda muhtelif rivâyetler vardır. Kudüs civârında veya Nebû Dağında olduğu bu rivâyetlerdendir. Hazret-i Musa’nın şerîati (bildirdiği dîni) hazret-i İsa’nın gönderilmesine kadar devâm etti. İkisi arasında gelen peygamberler hep Musa aleyhisselamın şerîatı ile amel etmekle mükellef oldular. İsrailoğulları daha sonra Tevrat’ı değiştirip hak dinden uzaklaşıp yetmiş bir fırkaya ayrıldılar. Bunlara Yahudiler denilmiştir.

Musa aleyhisselamın mucizeleri:1. Asâsının ejderhâ (büyük yılan) olması.

2. Yed-i Beydâ: Sağ elini koynuna sokup çıkarınca, güneş gibi parlaması. Bu nûru gören düşmanları kaçışırlardı.

3. Kavmiyle Kızıldeniz’in kenarına gelince asâsını vurup denizde yol açması.

4. Tîh Sahrâsında kavminin susuz kalıp, su istemeleri üzerine asâsını bir taşa vurup Benî İsrail’in kabîleleri adedince, on iki pınar akıtması.

5. Firavun ve Kıbtî kavmi İsrailoğullarına zulüm ettiği ve Musa aleyhisselama inanmayıp isyân ettiklerinde, Allahü teâlâ hazret-i Musa’ya tûfân mucizesini vermiştir. Çok şiddetli yağmur yağdı. Öyle bir karanlık ve fırtına oldu ki, kimse evinden dışarı çıkamadı. Ayın ve güneşin ışığı görünmez oldu. Kıbtîlerin evlerini su bastı. Ayakta durur oldular. Su boğazlarına kadar yükseldi. İsrailoğullarının evlerine ise bir damla su girmedi. Firavun ve Kıbtî kavmi, bu belânın kaldırılmasını ve îmân edeceklerini söylediler. Kaldırıldı fakat yine îmân etmediler ve başka belâlara düçar oldular.

6. Kıbtî kavminin ekinlerini, meyvelerini ve giydikleri elbiselerini, evlerinin tavanlarını yiyen çekirge sürülerinin istilâsına uğramaları mucizesi. Bu çekirgeler İsrailoğullarına hiç dokunmayıp, Firavun’un kavmi Kıbtîlere musallat olmuştur.

7. Kumnel yâni bit ve ekin böceği denen haşeratın Musa aleyhisselamın mucizesi olarak Kıbtî kavmine musallat olması.

8. Kurbağa mucizesi. Kıbtî kavmi her belâya tutuldukça, belâ kaldırıldığında îmân edeceklerini söylemelerine rağmen, sözlerinden vazgeçmeleri üzerine üst üstüne belâya tutuldular. Kurbağaların istilâsına uğramaları da bu şiddetli belâlardan biridir. Kurbağalar, yiyeceklerine, içeceklerine düşer, kalırdı. Bir söz söylemek isteseler ağızlarını açarken birkaç küçük kurbağa ağızlarından mîdelerine girerdi. Geceleri üzerlerinde toplanan kurbağaların seslerinden uyuyamazlardı. Firavun, bu belâ kaldırıldığı taktirde, îmân edeceğini söylemesine rağmen, belâ kalkınca yine îmân etmedi.

9. Kan belâsı. Mısır’da bulunan bütün sular, Kıbtîlerin kaplarına doldurulurken kan hâlini alırdı. Böylece susuzluktan çâresiz kalmışlardı. İsrailoğullarına ise böyle bir şey olmazdı.

10. İsrailoğullarından biri öldürüldüğü vakit kimin öldürdüğü bilinemeyince, Musa aleyhisselamın duası ile dirilip, kendisini öldüreni haber vermiştir.

11. Musa aleyhisselam kavmiyle Tîh Çölüne geldiği zaman, kavminin yiyeceği kalmadığı için, Musa aleyhisselama gelerek çoluk-çocuğumuzla açlığa dayanamıyoruz, dediklerinde Musa aleyhisselam Allahü teâlâya dua etti. Kudret helvâsı ve bıldırcın kebabı indi. Her ne zaman isteseler önlerinde hazır olurdu.

12. Hazret-i Musa’nın duası ile kuraklıktan kavrulup kuruyan ekinler, otlaklar ve meyveler eski hâlini almıştır.

13. Hazret-i Musa Tîh Sahrâsında bulunan İsrailoğullarının durumunu merak edince bir kurt gelip onların hâllerini haber vermiştir.

14. Hazret-i Musa’nın duasıyla sarı dikenler altın olmuştur. Malı ve zenginliğiyle gururlanıp isyân etmesinden dolayı malı ve mülkü ile birlikte yere batırılan Kârun, bu mucize karşısında âciz kalıp, hased ederdi.

15. Yolculukta hazret-i Musa’ya uzun mesâfeler kısalır, kısa zamanda çok uzak mesâfeleri katederdi.

Kur’ân-ı kerîmde Musa aleyhisselamdan 136 yerde bahsedilmektedir. Hakkında çok hadîs-i şerîf vardır. Yine Kur’ân-ı kerîm ve hadîs-i şerîflerde Hızır aleyhisselam ile yaptıkları seyâhat bildirilmektedir. Vahyi tebliğ için Cebrâil aleyhisselam ona dört yüz kere gelmiştir.

Peygamber efendimiz sallallahü aleyhi ve sellem buyuruyorlar ki:
“Kendimi, peygamberler arasında gördüm. Musa aleyhisselam ayakta namaz kılıyordu. Esmerdi, saçları dağınık ve sarkık değildi. Zât kabilesinden bir yiğit gibiydi.”

“... Sonra bizi altıncı semâya doğru yükseltti. Cibrîl
(aleyhisselam) onun kapısını çaldı. Kim o! denildi. Cibrîl’dir dedi. Yanındaki kimdir? denildi. Muhammed’dir dedi. O’na “dâvet” gönderilmiş midir? denildi. Cibrîl O’na “dâvet”gönderilmiştir dedi. Onun üzerine bize açıldı. Ben orada Musa (aleyhisselam) ile karşılaştım. Bana merhabâ dedi ve hayır dua eyledi.”


-----------------------------------------------------


Sent to the prophets of Israel. The advantages of the Prophets and their "ulü'l-max called" the third of six of the prophet. To speak with Allahu ta'ala, "Kelîmullah" was called. Has the Bani Israel. Alaihis descendants of Jacob. Harun 'alaihis-sister. İmrân'dır name of the father. His mother's name or NACI or Yuhâbil'dir Nüceyb.
After Hazrat Yusuf, Egypt, Israel increased and proliferated well. They reported Hadrat-i Dîne believe that Jacob and Joseph, and the orders of Hadrat-i fulfill them on. CBCT old native of Egypt and Israel worshiping idols insult kavmiyse eyes and look at the stars, in the early pharaohs used the heavy work them like slaves. They would worry about their proliferation. Bani Israel, the people of CBCT abuses and heavy offerings weary of pharaohs, usanmışlardı. In this regard, they'd want to go to the land of their forefathers Ken'ân the old dormitories. But the emergence of the pharaohs of Egypt will not let them, artırırlardı atrocities.
And the Pharaoh of Egypt, called the administration holds the kings, their pyramids as tombs They make a mountain and forced thousands of people to the construction of the pyramids çalıştırıyorlardı. Allahu ta'âlâ to deny, were in claiming to divinity. At this time, fortune-telling, magic, and all over the country turned into a profession priests, wizards, türemişti. Meanwhile, the people of Egypt Pharaoh's dream one night at the beginning of the indigenous people of Jerusalem Kıbtîleri released by burning a fire in Egypt, while Israel was to not harm. Priests to review this dream, a male child will be born of Israel, and you will destroy your reign be destroyed, they said. Then Pharaoh in tribes and each of the twelve tribes of the children of Israel in the beginning of the merger of a manager as thoroughly worried. In-law, had killed the male children of Israel.
This event took place in the face of shortages of Israel has increased. Those who went against the orders of Pharaoh was killed en masse. Meanwhile, the murder of his mother was born Musa 'alaihis scared and very worried. Inspiration of the Koran which he reported that purports to his heart:"Moses said to his mother has inspired: This child (Moses) nurse him, then killed him when you're afraid of water (Nile River) Put it down, fear of drowning, mourning the departure. Because we, the prophets and of itself will certainly give it back to you. "(Surat al-Qasas: 7)
Musa 'alaihis Nile River has left her mother put into a crate. Pharaoh's palace, the right way to go by on the river dragged her discharge. The vaccine Pharaoh's wife, took him to the palace to catch seeing the chest. Seeing a child like a ball of light for open pension fund can u sincerely love him, "Oh, not kill it. Maybe you could use grows in, or her son, you get a ... "he said. Brought many mothers to breastfeed her milk. Prophet Moses did not take any one of the nozzle.
His mother and foster mother searched for receipt of child learned to Pharaoh's palace. Milk may be his mother's brother sent Moses to tell the daughter, Hadrat-i. His brother went to the palace, "you suckle the child, a lady of her beautiful train Shall I tell you?" He said. So he brought in his mother alaihis. Moses, peace be upon him, and upon which the Pharaoh took his wife's breast milk motherhood vaccine, it agreed. Thus, the Pharaoh's palace, nursing her son has grown without anybody knowing about it ...
Relative of the Prophet Moses and the Pharaoh's palace, after growing older brother Aaron went to leave the palace. One day, I saw that one of the Children of Israel are fighting a CBCT. Kıbtîyi to separate themselves from the hustle enter Hadrat Musa struck his chest lightly. CBCT falls to the ground dead. Emergence of such an accident the hands of Hadrat Musa upset. Boggled and from the evil Pharaoh, from Egypt to Midian went left. There is a prophet Şuayb aleyhisselamla meet and stayed for ten years, and Şuayb alaihis married the daughter of Midian. Then Midian departed to go to Egypt.
Tour of Mount comes in without a venue with Allahu ta'ala said. Peace be upon him and his brother Aaron was prophetic. Taking out of his bosom, and his hand slid in excess of the miracle is in the hands of white snake and was given miracles to emit light. After the revelation of the Holy Qur'an as follows purports that:"These two miracles of the Lord to Pharaoh and his men two insane. Indeed, they are a rebellious nation. Go to Pharaoh, rather he azmıştır. "(Surat al-Qasas: 32-33)
Egypt arrive on Hadrat Musa, peace be upon him meet with his brother Aaron, explained the situation. Have him go to Pharaoh and to the religion. Asked him to release the children of Israel. Bulunarak claiming to Pharaoh did not accept the divinity. Prophet Moses held his rod fell on top of it. A huge dragon and began to move. Bosom of his hand had slid his hand appeared white. This miracle of staying stuck in the face of Pharaoh, and his viziers, tell the situation, he said the wizard. Hadrat Musa, "We extend the channel from the true language. This is not magic. This is given by Allahu ta'ala is the creator of everything is a miracle. "He urged them to believe. I did not listen to the words of the Prophet Moses and Pharaoh and his men. Showed disbelief in miracles, magic he insisted. Pharaoh: "O Moses! Have you come to us with sorcery to remove our land? We'll show you the magic. A time and place appointed it. "Saying the country did not all wizards.
Prophet Moses praying Allahu teâlâya, wizards match agreed. In front of the people of Egypt came up against wizards. Wizards threw their ropes and sticks where the eye wanders viticulture as a team with demonstrated snakes. Meanwhile, his rod in the hands of Moses, peace be upon him bırakıverdi place. A dragon is fearsome and agile as a miracle, in which things such as magicians and snake swallowed where they shouted. Seeing this, the wizards, "This is a miracle do other than human power." And they have believed in Moses, Hadrat-i. This event took place against the Pharaoh thoroughly azgınlaşıp, oppression and persecution increased. Moses, peace be upon him was martyred believers. Hadrat Moses, who had believed his wife was killed in Asiye.
Pharaoh and his people insisted disbelief and unbelief, Allahu ta'ala gave them various Disasters. First, it was a severe drought and famine were held tough. After the flood, locusts, insects and frogs were the invasion. As pest predicament go to the beginning of the removal of Hadrat Moses, and said they would hold the belief. However, they did not hold the belief by continuing to azgınlıklarına lifting of pest. Again came the beginning of the plagues. However, they did not hold the belief. That plagues that Pharaoh and his people in the Quran Surah Al-A'raf reported.
Pharaoh and his people, the Israelites from Egypt across the Musa 'alaihis-show wonders decided to let them go. Prophet Moses appointed a time for all the children of Israel in the night by picking out from Egypt. On top of that you let Pharaoh regretted it. Soldiers immediately, picking up the edge of the Red Sea, pursued them and caught them right in the morning. Concern behind enemy fell upon the children of Israel saw the sea in front of them. Meanwhile, Moses, peace be upon him Allahu ta'ala purports;"Shoot the sea, with in excess." (Surat ash-Shu'ara: 63), he revealed. His rod over the sea, this order was Hadrat Musa. Each side of the sea is a high mountain was now divided into two groups. Bone-dry on a very wide and opened in front of them two ways. The ways that the children of Israel walked on they crossed two dynasties. Pharaoh followed them with his soldiers fell in the sea dives, drop-off, drop-off and the road gets flooded. Pharaoh was drowned with his soldiers.
While drowning Pharaoh "believed" he said demişse seized his ye'se olunmadı accept this promise. In this respect, he purports of the Koran stated that:"We had the children of Israel from the sea. Pharaoh and his troops fell injustice and enmity behind them. At drown Pharaoh, "Faith of Israel (God) also believed that there is a god, now I am one of the Muslims." He said. "(Surah Yunus: 90), however, did not accept the faith of Allahu ta'ala Pharaoh and said to him through the appeal Prophet Gabriel said:"Now I have removed the head and the mischief had been previously believed." (Surah Yunus: 91) "We will have a high place in the sea, so that your body lifeless you today, come from behind you be a sign. However, many people, the ones who actually Our signs (miracles exemplary) off guard. "(Surah Yunus: 92) Tafsir scholar Zamakhshari interprets this verse as follows:"... I'll take a corner by the sea ... His body full, thorough and intact as naked and without clothes, a sign will come after you to protect the centuries. "
Pharaoh's body by a British research team bulunarak of sand along the Red Sea was taken to England. Events of the past three thousand years until today, despite the Pharaoh's body intact, unshed meat, feathers, prostration very kernel to the situation extant in the British Museum in London, the famous.
Prophet Moses crossing the Red Sea, then led him towards the land of Israel Ken'an. Abode of the road were a pagan tribe. This tribe worshiped an idol made in the image of an ox. According to a declination for them that they were Israelites. Hadrat Moses: "O Moses! Make us a god as their gods. "They said. Hadrat Moses said to them, "You are a people ignorant. Allahu ta'ala has given you the blessing and salvation. Teâlâya faith in Almighty, polytheism and avoid the idols ... "I advised he.
Allahu ta'ala promised that Moses, peace be upon him may download a book. Reportedly come to Mount Tur. Prophet Moses and his brother Aaron (peace be upon him), rather than leave the proxy, he went to Mount Tur. Forty days on Mount Tur mold was worship. As the means to let the Word of Allahu ta'ala. This was revealed in the book is the Torah.
TUR Prophet Moses, while the children of Israel Shamir called a hypocrite gathered their gold. Whether there is a saying that your God is a dissolving of Israel betrays calf, calves began to worship. Advice that you just did, although Prophet Harun al-though, opposed him.
Prophet Musa TUR around, it's become very gadaplanıp Sâmirî'yi refused and threw into the sea lit statue of a calf. Samir separate and apart from the people, in a brutal manner, yaklaşamadığı others like him, to others he was nowhere near the Haldi. Samir was destroyed in a miserable condition in such a case, Sahara. Aaron asked this state of peace be upon him, "I advised not listen. I stayed at were going to kill me. "He said. Thus Moses, Hadrat-i gadabı passed. With them, he reported that the Torah downloaded. The provisions of the Torah of Israel began to act. Abandoned to worship idols. Get rid of polytheism, Allahu teâlâya have faith and worship.
Musa 'alaihis-Tih Sahrasında reports from Israel failed to comply with staying still showed exuberance. Moses aleyhisselamdan filed several requests. Allahu ta'ala prayer Musa 'alaihis on Israel remaining water thirsty bestowed Sahrasında TIH. Prophet Musa Allahu ta'ala orders his staff hit the ground, spring has sprung up to twelve children of Israel drink. Allahu ta'ala them "jungle" and quail called "men" called manna bestowed. Finally, "We are tired of eating them, beans, grains and vegetables, such as onions, ask," they said.
This is the blessing of ingratitude against Israel, in the land of Musa 'alaihis Ken'an Jabbar (cruel) also did not accept the request to their tribes war. Moses, peace be upon him: "You go to war against the Lord your cebbârlara." They said. Relatives of Musa 'alaihis the Karun, slander against Moses, peace be upon him, and fortune of the goods for which sank into the ground. Allahu ta'ala for such excesses in which the Israelites TIH them for a period of forty years remained Sahrâsında punished. TIH Sahrâsında a period of forty years the Israelites wandering confused and miserable, miserable waste are.
Finally, obedient children of Israel passed a lot of time interval and grew up in a manner to fight. Meanwhile, the Prophet Harun died.
Moses, peace be upon him, to take the children of Israel, brought the south side of the Lake of Lut. Here acting in the battle with the army of three thousand make a cruel king named Unk prevailed. So are the owners of the east of the Jordan River. Jericho went up the mountain across the city. From here, the land of Ken'an visible. Meanwhile, Prophet Moses died in the hundred and twenty years old.
Where is Musa 'alaihis various narrations regarding where he died and where his grave is. This is Jerusalem or around Mount rivâyetlerdendir NEBU. Hadrat Law of Moses (reporting religion) Hadrat 'Isa continued to posting. From between the two prophets were always obliged to act in accordance with Sharia Musa 'alaihis. Away from the true faith, then change the Torah of Israel were divided into seventy-one sects. These Jews were called.
Musa 'alaihis miracles:1 Wand dragon (big snake) is.
2 Yed-i beyda: Right hand slid taking out of the bosom, shining like the sun. It kaçışırlardı enemies who Nuru.
3 When it comes to the edge of the sea, the Red Sea to lead his staff Kavmiyle shot.
4 TIH Sahrâsında die thirsty tribe, a stone hit his rod over the water they want copies tribes of Bani Israel, the twelve springs spout.
5 Pharaoh and Moses, peace be upon him which believeth not, and CBCT tribes of Israel rebelled against the persecution, Allahu ta'ala has given the miracle of Hazrat Moses Cataclysm. It rained very severe. It was a dark and storm that no one could not get out of his house. The light of the moon and the sun was invisible. Kıbtîlerin their homes flooded. Are standing. Water rose up to their necks. A drop of water entered the homes of the Israelites. CBCT Pharaoh and his people, the removal of this predicament and said that they would hold the belief. Removed, but still did not hold the belief and another loss of faith are afflicted.
6 CBCT tribe crops, fruits and clothes they wear, their house came under the invasion of hordes of locusts eating miracle ceilings. It did not touch the locusts to Israel, has been plagued Pharaoh's tribe Kıbtîlere.
7 Musa 'alaihis-bit and crop insect pests called Kumnel wit CBCT as a miracle of his people to be infested.
8 The miracle of the frog. The people of CBCT any trouble keeping it at all, they would say you hold the belief pest removed, although the words were held to give up on the top of the top of the nose clean. This is one of the severe plagues of frogs came under the invasion. Frogs, to food, beverages, falls, would. Their mouths when they want to say a couple of the little frog stomachs could fit in their mouths. At night, the sounds of frogs collected uyuyamazlardı them. Pharaoh, that darned if removed, would hold the belief say, even though it did not believe lifting of pest.
9 Blood thorn in the side. All waters in Egypt, filling the blood vessels become Kıbtîlerin would have. Thus became desperate thirst. If Israel would not have been such a thing.
10th One of the Children of Israel who killed killed bilinemeyince time, with the prayer of Musa 'alaihis the dead, who killed himself has revealed.
11th When Prophet Musa kavmiyle TIH wilderness, because there is no food for the people of Moses, peace be upon him came not stand offspring-our child hunger, they say Allahu teâlâya Prophet Moses prayed. Manna and quail kebab down. Would have been prepared in front of them whenever they want.
12th Drought, dry roasted with the prayer of Hazrat Musa crops, pastures and fruit has become obsolete.
13th Hadrat Musa TIH Sahrâsında wondering when the state of Israel to come to their states of a werewolf has revealed.
14th Moses' prayer was Hadrat golden yellow spines. Made with pride and wealth from rising due to the location of the property, and the property was sunk along with Karu, powerless in the face of this miracle mold would envy.
15th Hadrat Moses, the shorter the distance the long journey in a short time katederdi very far distances.
136 aleyhisselamdan where Moses is mentioned in the Quran. There is much about the hadiths. However, the Koran and the Hadith by Prophet Khidr reported their travel. Prophet Gabriel has to be communicated to him the revelation of four hundred times.
Buyuruyorlar Prophet sallallahu alayhi wa sallam said:"Myself, I saw among the prophets. Prophet Moses standing praying. Brunette, her hair was messy and drooping. It was like a valiant man utter the tribe. "
"... Then he raised towards heaven on the sixth. Jibreel (peace be upon him), he knocked on the door. Who is it? the statement said. Jibril said. Who is next? the statement said. Muhammad said. Him, "inviting" sent? the statement said. Jibril Him, "inviting" said sent. Opened us up on it. I was there Moses (peace be upon him) met. I said hello and posed no prayer. "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder