27 Haziran 2013 Perşembe

PABLO PİCASSO HAYATI / PABLO PİCASSO LİFE

Doğumu 25 ekim 1881 malaga,ispanya-ölümü 8 nisan 1973 mougins,fransa.çağdaş ispanyol ressam,heykelci,özgün baskı sanatçısı, seramikçi,dekor tasarımcısı.20 yy. En büyük ve etkili sanatçılarından biri olmuştur.georges braque ile birlikte kübizm akımını kurmuştur.
Gençliği ve yetişmesi:
Bir resim öğretmeni olan jose ruiz blasco’nun oğluydu.on beş yaşında barselona’daki güzel sanatlar okulu la llotja’ya girdi.bir yıl sonra da madrid’deki san fernando kraliyet güzel sanatlar akademisine kabul edildi. Buradaki eğitim biçimselliğinden sıkılarak yeniden barselona’ya döndü. 1900’de paris’e gitti.sanatçıların yaşadığı montmartre semtinde oldukça yoksul bir yaşam sürdü;bir yandan çalıştı,bir yandan öğrendi.toulouse-lautrec’in afişlerini keşfetti ve bunlardan esinlenerek resimler yaptı.üç ay sonra ispanya’ya dönüp madrid’e gitti.orada,yaşamı kısa süren arte joven adlı bir dergi çıkardı(1910).aynı yılın yazında ikince kez paris’e gitti,yapıtlarını ambroise vollard’ın galerisinde sergileme olanağı buldu ve şair max jacob ile tanıştı.
Van gogh’un yapıtlarını gördü ve bunlardan etkilenerek “apsent içen adam”(1901,william jaffe koleksiyonu,new york) ile “cüce dansçı “ adlı tablolarını yaptı.yapıtlarını picasso diye imzalamaya başlamıştır;bu annesinin soyadıydı.maurice denis,ısidro nonell monturiol,el greco gibi ressamların etkisiyle sefilliği simgesel bir biçimde dile getiren çalışmalara yöneldi. Yapıtlarında ağırlıklı olarak mavini tonlarını kullanması nedeniyle be dönem onun “mavi dönemi” olarak adlandırıldı.”Çağrı “(“casagemas’ın gömülüşü”, 1901-paris kenti modern sanat müzesi),”trajedi”, ”celestine”(1903),bir aside yedirme baskı olan “la vie”, “tutumlu yemek” (1904), “yaşlı gitarcı” (1903,chicago sanat enstitüsü), ”kargalı kadın”(1904, toledo sanat müzesi), “ütü yapan kadın” (1904,justin k. Thannhauser koleksiyonu,new york) gibi yapıtlarında insanları trajik pozlar içinde gösterdi,durağan figürleri düşey doğrultuda uzatılmış biçimde canlandırdı.
Picasso 1904’de paris’e yerleşti.orada tanıştığı fernande olivier ile arkadaşlık kurmasından kısa bir süre sonra da “pembe dönemi’ne girdi. Pembenin tonlarını kullandığı bu dönem resimleri eski melankolikliğini yitirmemişti;ama insan figürleri daha dolgun,daha güçlüydü.konu olarak sakak kadınlarının,dilencilerinin yerini aile sahneleri,anne çocuk düzenlemeleri almıştı.arkadaşlarıyla sirklere gitmeyi seven picasso burada çalışan palyaçoların da resimlerini yaptı.”Top üstündeki kız”(1905,puşkin güzel sanatlar müzesi,moskova) “yelpazeli kadın” (1905,averell harriman koleksiyonu,new york) gibi tablolarını bu döneminde üretti.1906’da ,aralarında gertrude stein’in ve kendisinin portrelerinin de bulunduğu resimlerinde figürleri birer heykel gibi ele alan bir anlatıma yöneldi.
Kübizm.resimlerinde denediği biçim bozma çalışmaları 1907 ilkbaharında onu devrimci bir yapıta götürdü:”avignonlu kızlar”(modern sanat müzesi,new york).bu tablo bir yandan paul cezanne’ın,bir yandan yunan-ispanyol resim geleneğinin,bir yandan da afrika sanatının etkilerini taşıyordu.ama 20.yüzyılın bu en büyük başyapıtının asıl önemi,izlenimcilikle başlayan anlatım geleneğiyle olan bağları köktenci bir biçimde koparmasıydı.picasso 1908’de cezanne’ın etkisiyle manzara resimleri ve ölü doğalar yaptı.onun bu çalışmalarını, ”avignonlu kızlar “ı ve georges braque’ın benzer çalışmalarını, eleştirmen louis vauxcelles küçük küplere benzetti.bir süre sonrada kübizm sözcüğü bu tür yapıtları anlatan bir akım adı olarak yerleşti.picasso 1908’de braque ile çalışmaya başladı.birlikte evrensel bir resim dili arıyorlardı.”Horta’da fabrika”(hermitaj müzesi leningrad),”koltukta oturan çıplak”(dougles cooper koleksiyonu ,new york) gibi yapıtlarında görüldüğü üzere,picasso paletini yeşilli grilerle sınırlandırmıştı.her yapıtında ele aldığı nesneleri yeni bir yöntemle kuruyordu ve bu kurma yöntemi ele alınan konu yada nesneden daha önemliydi.ambroise vollard’ın, wilhelm uhde’nin ve daniel henry kahnweiler’in portrelerinden sonra picasso kendine özgü geometrik bir soyutlama yöntemine ulaştı.kullandığı biçimleri buruşturuyor, resimlerinde harflere yer veriyordu.amacı izleyicinin dikkatini boyayan yüzeye çekmekti. 1910’da yapıtları new york kentinde sergilendi.
1911’de f. Olivier onu terk ettikten sonra marcelle humbert’le tanıştı.ona “eva “ adını taktı ve bu adı bazı resimlerinde de kullandı. Aynı yılın yazında braque gibi o da yapıştırma tekniklerini uygulamaya başladı. Gazete kağıtları , sigara paketi ve kibrit kutusu kapakları gibi nesnelerle oluşturduğu resimler , o’nun 1910-1911‘lerin cézanne etkisindeki çözümsel (analitik) kübizminden uzaklaşmaya başladığını , 1912-1914’lerin bireşimsel (sentetik) kübizmine yöneldiğini gösteriyordu. Bu yaklaşımda gerçeğin bilinen görüntüleri kaba bir strüktür etkisi uyandıran simgelerle canlandırılmaktaydı. Bunları anlatmak gitarlı ölü dualar kullanılıyordu. Tam bu sırada 1.dünya savaşı’nın çıkması bütün sanatçılar gibi picasso ‘yu da etkiledi. Arkadaşları dağıldı, sergi düzenlemez oldu. Kübizm, tam kamuoyunda tanınmaya başlamışken zorunlu bir duraklama dönemine girdi.
Bale dekorları. Savaşın olumsuz etkilerini gidermeyi amaçlayan genç yazarlar jean cocteau , picasso’yu diaghilev yönetimindeki rus balesi için dekor yapmaya özendirdi. O da metnini cocteau ‘nun yazdığı kareografisini léonide massine’in gerçekleştirdiği ve müziğini erik satie’nin bestelediği parade (geçit töreni) adlı balenin dekorlarını hazırladı . Oyun bale olarak başarı kazanmadı, ama picasso’nun boyadığı perde büyük ilgi topladı. Picasso 1918’de bu balede dansçı olan olga kohlova ile evlendi.1935’e deyin süren bu evlilik picasso’nun bohem yaşamını değiştirdi.sanatında da yeni bir dönem başladı. Kübizmi bıraktı , büyük figürler kullanarak yeni klasik bir tutuma yöneldi.yeni bir döneme geçti, ambroise vollart , max jacob (1915) , jean cocteau , igor stravinski (1917) , andré derain , sergey diaghilev (1919) gibi kişilerin portrelerinde kendini göstermeye başlamıştı.picasso bale dekorları yapmayı da sürdürüyordu.manuel de falla’nın el sombrero de tres picos (1919; üç köşeli şapka) ve cuadro flamenko (1921) , stravinski’nin pulcinella (1920) , santie’nin mercure (1924 ; merkür) adlı baleleri için dekorlar hazırladı. Palyaçolar , dansçılar , hokkabazlar gene en sevdiği konular arasındaydı. Kübizmi ileri götüren çalışmalar da yaptı. Bunlardan biri , iki çeşitlemesi bulunan “ üç müzikçi” (1921,philadelphia sanat müzesi),öteki de “antik büst ile ölü doğa (1921,ulusal modern sanat müzesi,paris) adlı yapıtlarıydı. Bunların ikincisinde kübizmi bütün sınırlayıcı öğelerinden arındırmış,düz çizgilerin yerine eğrileri koymuştur.
1925’te yeni bir gelişme başladı. Picasso, gerçeküstücü olmadığı açıklamış olmasına karşın “üç dansçı” (1925,tate galerisi,londra )adlı yapıtıyla paris’te pierre loeb galerisi’nde açılan ilk gerçeküstücüler sergisine katıldı. André breton, paul eluart,michel leiris gibi gerçeküstücülerle arkadaş oldu. Ünlü “başkalaşma” dizisinde gerçeküstücülüğün yaygınlaşan etkisi vardı. Bu tür ilişki ve etkilenmeler daha sonraki yıllarda da sürdü.
Picasso bu arada marie-therese walter ile tanışmış ve 1935’te maya adlı bir kızları olmuştur. “kırmızı koltukta oturan çıplak “(1932, tate galerisi,londra), ”düş”(1932,victor ganz koleksiyonu,new york ),”ayna önündeki kız” (1932,modern sanat müzesi,new york) gibi resimleri bu dönemin ürünü idi.picasso 1909’da yaptığı bir kadın başından sonra hiç heykel çalışmamıştı. Kendi bulduğu yöntemleri uygulayarak bu alanda da yapıtlar üretmeye başladı.”...heykel , bir ressamın yapıtlarını en iyi yorumlayış biçimidir...”Diyordu. Zaman zaman bazı edebiyat yapıtlarını resimleyerek düş gücünün çalışmasını sağlıyordu. Aralarında balzac’inkiler de olmak üzere 35 ten çok bu tür çalışma yaptı.
Guernica: .1936’da,bir yugoslav olan dora maar (markoviç) ile yaşamaya başladı.ama yapıtlarındaki duygusal yoğunluk ispanya’da çıkan iç savaştan kaynaklanıyordu.bu savaşa karşı duyduğu tepkiyi “guernica ”( prado müzesi,madrid) adlı başyapıtına yansıttı.28 nisan 1937’de küçük bir bask kasabası olan guernica hitler’in uçakları tarafından bombalanmıştır.picasso 1 mayıs’ta ispanya cumhuriyeti’nin 1937 paris dünya fuarı’ndaki ispanya pavyonu için ısmarladığı büyük boyutlu bu tablonun ilk çalışmalarına başlamıştı bile.3,50 m x 7,82 m boyutlarındaki tablonun ana çizgileri 11 mayıs’ta ortaya çıkmıştı.picasso’nun ıı.dünya savaşı’ndan önceki çalışmaları arasında “ağlayan kadın” dizisi,dora maar’ın ve ünlü şair paul eluard’ın karısı nusch’un portreleri de vardı.bu portrelerde yüzleri hem önden,hem de yandan görüntüleyerek klasik portre yaklaşımından ayrılmıştı.ıı.dünya savaşı yılları picasso için yeni bir sıkıntı ve yoksulluk dönemi oldu.alman işgali altındaki fransa’da yapıtlarını sergilemesi yasaklanmıştı.çalışmaları da yaşam koşullarına koşut olarak haşinleşiyordu.insan figürlerini canavarlaştırırcasına biçim bozulmalarına uğratıyordu.”Oturan kadın” (1937-1944), ”saçını tarayan kadın” (1940,özel koleksiyon,abd) ,”öküz kafataslı ölü doğa” (1938,modern sanat müzesi,new york)bu dönem çalışmaları arasındaydı.
Iı.dünya savaşı sonrası: paris’in işgalden kurtulmasının hemen ardından picasso fransız komünist partisi’ne üye oldu.aynı zamanda ilk kez salon d’automne’da (güz salonu) bir sergi açtı.atölyesi hem paris’in önde gelen sanatçılarıyla,hem de yurtdışından gelen meraklılarla dolup taşıyordu.o ise bitmek tükenmek bilmeyen bir enerjiyle arayış ve deneylerini sürdürüyordu.fernand mourlot’nun atölyesinde taş baskı tekniğini öğrendikten sonra 1945-1949 arasında 200 kadar büyük boyutlu taş baskı üretti.1946’da françoise gilot il tanıştı;bu dönemde su perileri,yarı insan yarı keçi faunlar,yarı insan yarı at kentaurlar,fülüt çalan pan’lar gibi akdeniz mitolojisinden esinlenen resimler yapı.1946 tarihli “yaşama sevinci”(picasso müzesi,antibes) gibi yapıtları onun en mutlu olduğu bir dönemdeki çalışmaları arasındaydı.çocukları claude 1947’de paloma da 1949’da doğdu.picasso 1947’de madoura’daki bir fabrikada çömlekçilik çalışmaya başladı ve ertesi yıl paris’te 150 parçalık bir sergi açtı.ama bunlar çalışmalarının ancak onda biriydi.onun parmakları arasında bir eski yunan amforası bir kadın yada akbabaya (1947) , bir ceylan yada kentaura (1948) , dönüşüyordu.tabaklar yarı insan yarı hayvan mitoloji yaratıklarının yüzü yada bir savaş alanı oluyordu.boğa güreşi (1948) , güvercinler (1949) ve baykuşlar da işlediği konular arasındaydı.
Picasso 1948’de polonya’nın wroclaw kentinde toplanan dünya barış kongresi’ne bir yıl sonrada paris’te toplanan barış kongresi’ne katıldı.ikinci toplantının afişinde onun bir güvercininin kullanılması ününü daha da pekiştirdi.daha sonra “savaş ve barış” (1952, ulusal picasso müzesi,vallauris) adlı yapıt üstünde çaılştı.vallauris’deki bir kilise için yaptığı 4,70m x 10,24m boyutlarındaki bu resim de,”guernica” gibi onun politik düşüncelerini yansıtıyordu;ama “guernica”daha iyimser bir hava içindeydi.picasso bu arada çeşitli malzemeler kullanarak heykel üretmeyi de sürdürüyordu.hayvanlardaki analık duygularını dile getiren “şebek ve yavruları” (1951) adlı yapıtında yüz yerine iki oyuncuk otomobil kullanmıştı.
Yeni çalışmaları: 1953’te françoise gilot’dan ayrıldı.o da iki çocuğunu alarak abd’ye gitti.picasso bu sırada 72 yaşındaydı.bu olay onun 1953-1954 arasında sayıları 180’i bulan bir dizi minotauros (yarı insan yarı boğa mitolojik yaratık)çizimi yapmasına yol açtı.1959-1960 ‘ta fırça ve çinimürekkebiyle çalışılmış 89 boğa güreşi sahnesi bunları izledi.1954’te yaptığı sylvett’in 12 portresi süprizlerin sonu değildi.yeni tanıştığı jacqueline roque’u türk giysileri içinde çiziyordu.1962’de de evlendiler.picasso yeniliklerinden biri de müzelerdeki resimlerden kopyalar yapmaktı.bu çalışmalarında eski ressamların yapıtlarını kendi anlatım diline dönüştürerek yorumluyordu.daha önce el greco’dan kopyalar yapmıştı.bunu nicolas poussin ve gustave courbet gibi ressamların yapıtları izledi.1955’te eugene delacroix’nin “cezayirli kadınlar”adlı tablosunun 15 çeşitlemesini yaptı.diego velazques ile edouard manet’in yapıtları da birer dizi resmine esin kaynağı oldular.çanak çömlekleride ise antik akdeniz kültürüyle haşır neşir olmayı sürdürmekle birlikte,jacqueline’in portresini yada balzac’tan alınmış konular gibi başka şeyleri de kullanılıyordu.
Picasso 85 ile 92 yaşları arasında da beklenmedik tazelikte çizimler üretmeyi sürdürdü.bunlar mitolojiden sirk yaşamına,aşk resimlerinden yeme içme sahnelerine kadar çok çeşitli konularıydı.ayrıca 1925’ten beri işlemediği bir konu yeniden ortaya çıkmıştı:kendi resmini bir palyaço olarak yapmak . 1971’de louvre müzesi, leonardo’nun “mona lisa”nın durduğu salonda sekiz yapıtını sergileyerek picasso’nun 90yaşını kutladı.
Değerlendirme:bir sanatçı olarak picasso sonsuz bir değişkenlik içinde olmuştur,bu nedenle onu belli bir yere yerleştirmek olanaksızdır.yapıtlarında insan,her şeyden de önce kendisi yer alır;duruma göre ya bir matador yada bir palyaçodur.mitolojiden, efsanelerden alınmış tipleri de kullanmıştır.kübist dönemi dışında,kadınlar en çok işlediği konuların başında gelir.büyük çalışkanlığıyla hem çağdaşları , hem de geçmiş ressamlarla yarışır gibidir.ama en büyük yarışa kendi kendisini aşmak için girişmiştir.bu da onun her zaman bir yenilikle ortaya çıkmasına neden olmuştur.




-------------------------------



Born 25 October 1881 in Malaga, Spain-death 8 April 1973 in Mougins, fransa.çağdaş Spanish painter, sculptor, printmaking artist, ceramist, tasarımcısı.20 century decor. One of the largest and influential artists of the current set up olmuştur.georges cubism along with Braque.
Early life and upbringing:
Five years old, an art teacher Jose Ruiz Blasco oğluydu.on la Barcelona School of Fine Arts of San Fernando in Madrid llotja'ya girdi.bir years later, was considered the royal academy of fine arts. The formalism of education re-tightened returned to Barcelona. Gitti.sanatçıların lived in the Montmartre district in Paris in 1900, his life was pretty poor, worked on the one hand, on the one hand öğrendi.toulouse-Lautrec's posters discovered and inspired by the photos of them to go to spain yaptı.üç months later went to Madrid . there arte joven short-lived life, had a magazine (1910). went to Paris for the second time in the summer of the same year, had the opportunity to showcase the works of Ambroise Vollard gallery and poet Max Jacob met.
Of which was inspired by the works of Van Gogh's "The Absinthe Drinker man" (1901, William Jaffe Collection, New York) and "dwarf dancer," he began to sign picasso yaptı.yapıtlarını's statements, that his mother soyadıydı.maurice denis, Isidro Nonell Monturiol, the influence of artists such as El Greco, a symbolic language that misery came to work. Mainly be due to the use of the works of the period mavini tones of his "blue period" called. "Call" ("casagemas'ın burial", 1901-paris city's modern art museum), "tragedy", "Celestine" (1903), an acid The feeding pressure "la vie", "thrifty food" (1904), "the old guitarist" (1903, Art Institute of Chicago), "crows woman" (1904, Toledo Museum of Art), "The woman who irons" (1904, justin k . Thannhauser Collection, New York), as demonstrated in the works poses a tragic people, still the figures portrayed extended in the vertical direction.
In 1904 Picasso met Fernande Olivier yerleşti.orada friendship with paris soon after founded the "pink period entered. This term is used in shades of pink melankolikliğini yitirmemişti old photos, but human figures, fuller, more güçlüydü.konu Sakak as women, beggars replace the family scenes, the mother of children who go to the circus almıştı.arkadaşlarıyla arrangements made picasso pictures of the clowns who work here. "Top girls over "(1905, Pushkin Museum of Fine Arts, Moscow)" range of women "(1905, Averell Harriman Collection, New York) at this time of such statements üretti.1906 ', among them portraits of Gertrude Stein and her paintings, including a statue-like figures headed a narrative dealing with.
Kübizm.resimlerinde a revolutionary work of art to try it in the spring of 1907 took shape ruining the work: "avignonlu girls" (museum of modern art, new york). These tables Paul Cézanne, on the one hand, Greek-Spanish painting tradition on the one hand, on the one hand, the art of Africa The main significance of this is the great masterpiece of the 20th century taşıyordu.ama effects, izlenimcilikle narrative tradition began in 1908 koparmasıydı.picasso ties radically influence of Cézanne landscapes and dead natures yaptı.onun this work, "avignonlu girls" and the similar to the work of Georges Braque, of cubism critic Louis vauxcelles word into small cubes benzetti.bir time later works such as the name of a stream describing a universal pictorial language yerleşti.picasso 1908, braque başladı.birlikte looking to work with. "Horta'da factory "(Hermitage Museum in Leningrad)," sitting on the sofa naked "(dougles Cooper Collection, New York), as seen in the works of Picasso's work was handled sınırlandırmıştı.her palette of grays green and dried up objects and to establish a new method or object method than the issue being addressed önemliydi.ambroise Vollard, Wilhelm uhde'nin and then picasso portraits daniel henry kahnweiler'in unique forms of geometric abstraction method ulaştı.kullandığı creases, in letters veriyordu.amacı paintings painted surface to attract the viewer's attention. In 1910, the works exhibited in the city of new york.
1911 f. After leaving her marcelle humbert'le Olivier tanıştı.ona "eva" and put the name of the name used in some of the paintings. In the summer of the same year, Braque began to apply techniques such as gluing it. Newspaper papers, consisting of objects, such as a pack of cigarettes and matchbook covers photos, his 1910-1911, under the influence of Cézanne analytical (analytical) began to move away from cubism, synthetically, 1912-1914 (synthetic) showed that tends to cubism. The effect of a rough structure evokes images of this approach, icons canlandırılmaktaydı known fact. Prayers to the dead to tell them used guitar. In the meantime, like all the artists come 1st World War but Picasso also affected. Friends broke the exhibition was not editable. Cubism, a mandatory standstill period has begun into full public recognition.
Ballet decors. Aims at reducing the negative effects of the war, young writers Jean Cocteau, Picasso encouraged to do the decor for the ballet Diaghilev, the Russian administration. It is also the text of the Cocteau 's Leonide Massine performed his choreography and the music composed by Erik Satie parade (parade) prepared from ballet decors. Game earned success as a ballet, but Picasso painted scenes have attracted great attention. In 1918, with the ballet dancer Olga Picasso evlendi.1935 kohlova to say that marriage lasts the life of Picasso's bohemian değiştirdi.sanatında began a new era. Cubism, left, a period of great figures yöneldi.yeni using a new attitude was a classic, Ambroise vollart, Max Jacob (1915), Jean Cocteau, Igor Stravinsky (1917), André Derain, Sergei Diaghilev (1919) began to show itself as portraits of people. falla'nın ballet decors in picasso el sombrero de tres picos sürdürüyordu.manuel making (1919, a three-cornered hat) and cuadro flamenco (1921), Stravinsky's Pulcinella (1920), santie'nin mercure (1924 Mercury)'s ballets prepared for the decorations. Clowns, dancers, jugglers still among the favorite subjects. Cubism has also worked to advance. One of them, in two variations "three musicians" (1921, Philadelphia Museum of Art), and the other "ancient bust nature of the dead (1921, national modern art museum, paris) from yapıtlarıydı. All the elements of cubism, limiting their second cured, has curves rather than straight lines.
1925, began the new development. Picasso, surrealist explained that although the "three dancers" (1925, Tate Gallery, London) from an exhibition of his work joined the Surrealists of the first gallery in paris pierre loeb. André Breton, Paul eluart, such as Michel Leiris gerçeküstücülerle friends. The famous "metamorphosis" series had the effect of spreading of surrealism. This kind of relationship, and in later years took influences.
Marie-therese walter acquainted with Picasso in the meantime, and in 1935, was a daughter from the yeast. "Red seat naked" (1932, Tate Gallery, London), "dream" (1932, victor ganz collection, new york), "the girl in front of the mirror" (1932, Museum of Modern Art, New York) was the product of this era as well as pictures . picasso sculpture not worked at all after the beginning of 1909, a woman said. By applying the methods found in this area began to produce their own works of art. "... Sculpture, the best commentary of the form of the works of an artist ..." He said. From time to time the operation of some of the literary works of imagination ensured resimleyerek. Balzac'inkiler among many such studies, including those made from 35.
Guernica: .1936 ', it is a yugoslav Dora Maar (Markovic) We began to live with the emotional intensity of his works in the civil war in Spain, his reaction to the war kaynaklanıyordu.bu "Guernica" (Prado Museum, Madrid)'s masterpiece yansıttı.28 April 1937 edition is a small town of Guernica by Hitler's planes bombalanmıştır.picasso first republic in May 1937 spain spain pavilion at the Paris World Fair for the work ordered by the large size of this picture was getting the first bile.3, 50 mx 7 , 82 m in size and the main lines of the table out in May 11 çıkmıştı.picasso 's previous work of World War II, "the crying woman" series, Dora maar'ın famous poet Paul Eluard and his wife had portraits nusch'un . these portraits, faces the front, as well as on the approach to displaying the classic portrait picasso ayrılmıştı.ıı.dünya years of war and poverty, a new era of hardship oldu.alman yasaklanmıştı.çalışmaları occupied France in the living conditions of the works exhibited in parallel haşinleşiyordu.insan uğratıyordu canavarlaştırırcasına deflection figures. "Seated Woman" (1937-1944), "women's hair scans" (1940, private collection, usa), "ox skull dead nature" (1938, Museum of Modern Art, New York), the period between the work .
After World War II: French Communist Party members paris picasso oldu.aynı immediately after escaping from the occupation for the first time also the Salon d'Automne (Autumn hall) and paris açtı.atölyesi the leading artists in an exhibition, as well taşıyordu.o meraklılarla from abroad is also filled with an inexhaustible energy quest, and after learning the technique of lithography workshop mourlot'nun sürdürüyordu.fernand tests of up to 200 large-scale lithography üretti.1946 1945-1949 'was introduced in the province Françoise Gilot, this in the water nymphs, faunlar half man, half goat, half man and half horse kentaurlar, inspired by the mythology of the Mediterranean, such as pans of playing flute on photos yapı.1946 "joie de vivre" (Picasso Museum, Antibes) over a period of such works as the happiest of his work among the . their children claude paloma in 1947, 1949, 1947, madoura'daki doğdu.picasso potters began to work in a factory, and the next year they are açtı.ama an exhibition in paris, 150 pieces of work, but the fingers of a tenth of an ancient Greek biriydi.onun amphora vulture or a woman (1947), a gazelle or kentaura (1948), dönüşüyordu.tabaklar half human and half animal creatures of mythology oluyordu.boğa face a battle field or wrestling (1948), pigeons (1949), and owls are among the subjects dealt with.
Picasso in Wroclaw, Poland in 1948, then a year at the World Congress of Peace Peace Congress held in Paris' lifetime katıldı.ikinci meeting pekiştirdi.daha's reputation after his use of a dove "War and Peace" (1952, National Picasso Museum, Vallauris) 's work on the çaılştı.vallauris in his 4,70 m x 10,24 m in size for a church in this picture, "Guernica" as reflected in his political thinking, but "Guernica" more optimistic air içindeydi.picasso using a variety of materials to produce sculptures in the meantime expressed the feelings of motherhood sürdürüyordu.hayvanlardaki "baboon and their offspring" (1951) he used the car two players instead of one hundred.
New work: taking her two children to the United States in 1953, Françoise gilot'dan ayrıldı.o 72 yaşındaydı.bu gitti.picasso in the event that the number of its 1953-1954 minotauros a range of about 180 (mythological creature, half man, half bull ) lead to a drawing açtı.1959-1960: 89 bullfighting scene tried to brush and çinimürekkebiyle izledi.1954 them at the end of Surprises değildi.yeni met his portrait of jacqueline roque'u sylvett'in 12 çiziyordu.1962 in Turkish clothing in One of the innovations evlendiler.picasso copies of paintings in museums yapmaktı.bu studies the works of the former artists' language into their hands before the Greco copies yorumluyordu.daha yapmıştı.bunu izledi.1955 works by painters such as Gustave Courbet and Nicolas Poussin in of Eugene Delacroix " Algerian women "Edouard Manet's Artworks in table 15 with a range of variation yaptı.diego Velazques oldular.çanak pottery painting inspired to become immersed in the culture of the ancient Mediterranean with maintaining, Jacqueline portrait taken balzac'tan issues or other things such as also used.
Between the ages of 85 and 92 Picasso drawings to produce an unexpected freshness sürdürdü.bunlar mythology circus life, love scenes pictures of a wide variety of eating and drinking, a subject konularıydı.ayrıca commit reappeared since 1925: make your own picture as a clown. In 1971, the Louvre Museum, Leonardo's "Mona Lisa" by exhibiting the work of eight picasso 90yaşını celebrated in the hall stood.
Rating: picasso as an artist has been in endless variations, so it olanaksızdır.yapıtlarında to place certain people, above all in place before he takes either a matador or a palyaçodur.mitolojiden according to the situation, the types of myths taken kullanmıştır.kübist outside the period, women's issues at the beginning of a very committed and hardworking gelir.büyük contemporaries, as well as the history of the great race itself, to overcome the painters compete gibidir.ama girişmiştir.bu its always resulted in the emergence of innovations.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder