Doğumu 25 ekim 1881 malaga,ispanya-ölümü 8 nisan 1973
mougins,fransa.çağdaş ispanyol ressam,heykelci,özgün baskı sanatçısı,
seramikçi,dekor tasarımcısı.20 yy. En büyük ve etkili sanatçılarından
biri olmuştur.georges braque ile birlikte kübizm akımını kurmuştur.
Gençliği ve yetişmesi:
Bir resim öğretmeni olan jose ruiz blasco’nun oğluydu.on beş yaşında
barselona’daki güzel sanatlar okulu la llotja’ya girdi.bir yıl sonra da
madrid’deki san fernando kraliyet güzel sanatlar akademisine kabul
edildi. Buradaki eğitim biçimselliğinden sıkılarak yeniden barselona’ya
döndü. 1900’de paris’e gitti.sanatçıların yaşadığı montmartre semtinde
oldukça yoksul bir yaşam sürdü;bir yandan çalıştı,bir yandan
öğrendi.toulouse-lautrec’in afişlerini keşfetti ve bunlardan esinlenerek
resimler yaptı.üç ay sonra ispanya’ya dönüp madrid’e gitti.orada,yaşamı
kısa süren arte joven adlı bir dergi çıkardı(1910).aynı yılın yazında
ikince kez paris’e gitti,yapıtlarını ambroise vollard’ın galerisinde
sergileme olanağı buldu ve şair max jacob ile tanıştı.
Van gogh’un yapıtlarını gördü ve bunlardan etkilenerek “apsent içen
adam”(1901,william jaffe koleksiyonu,new york) ile “cüce dansçı “ adlı
tablolarını yaptı.yapıtlarını picasso diye imzalamaya başlamıştır;bu
annesinin soyadıydı.maurice denis,ısidro nonell monturiol,el greco gibi
ressamların etkisiyle sefilliği simgesel bir biçimde dile getiren
çalışmalara yöneldi. Yapıtlarında ağırlıklı olarak mavini tonlarını
kullanması nedeniyle be dönem onun “mavi dönemi” olarak
adlandırıldı.”Çağrı “(“casagemas’ın gömülüşü”, 1901-paris kenti modern
sanat müzesi),”trajedi”, ”celestine”(1903),bir aside yedirme baskı olan
“la vie”, “tutumlu yemek” (1904), “yaşlı gitarcı” (1903,chicago sanat
enstitüsü), ”kargalı kadın”(1904, toledo sanat müzesi), “ütü yapan
kadın” (1904,justin k. Thannhauser koleksiyonu,new york) gibi
yapıtlarında insanları trajik pozlar içinde gösterdi,durağan figürleri
düşey doğrultuda uzatılmış biçimde canlandırdı.
Picasso 1904’de paris’e yerleşti.orada tanıştığı fernande olivier ile
arkadaşlık kurmasından kısa bir süre sonra da “pembe dönemi’ne girdi.
Pembenin tonlarını kullandığı bu dönem resimleri eski melankolikliğini
yitirmemişti;ama insan figürleri daha dolgun,daha güçlüydü.konu olarak
sakak kadınlarının,dilencilerinin yerini aile sahneleri,anne çocuk
düzenlemeleri almıştı.arkadaşlarıyla sirklere gitmeyi seven picasso
burada çalışan palyaçoların da resimlerini yaptı.”Top üstündeki
kız”(1905,puşkin güzel sanatlar müzesi,moskova) “yelpazeli kadın”
(1905,averell harriman koleksiyonu,new york) gibi tablolarını bu
döneminde üretti.1906’da ,aralarında gertrude stein’in ve kendisinin
portrelerinin de bulunduğu resimlerinde figürleri birer heykel gibi ele
alan bir anlatıma yöneldi.
Kübizm.resimlerinde denediği biçim bozma çalışmaları 1907
ilkbaharında onu devrimci bir yapıta götürdü:”avignonlu kızlar”(modern
sanat müzesi,new york).bu tablo bir yandan paul cezanne’ın,bir yandan
yunan-ispanyol resim geleneğinin,bir yandan da afrika sanatının
etkilerini taşıyordu.ama 20.yüzyılın bu en büyük başyapıtının asıl
önemi,izlenimcilikle başlayan anlatım geleneğiyle olan bağları köktenci
bir biçimde koparmasıydı.picasso 1908’de cezanne’ın etkisiyle manzara
resimleri ve ölü doğalar yaptı.onun bu çalışmalarını, ”avignonlu kızlar
“ı ve georges braque’ın benzer çalışmalarını, eleştirmen louis
vauxcelles küçük küplere benzetti.bir süre sonrada kübizm sözcüğü bu tür
yapıtları anlatan bir akım adı olarak yerleşti.picasso 1908’de braque
ile çalışmaya başladı.birlikte evrensel bir resim dili
arıyorlardı.”Horta’da fabrika”(hermitaj müzesi leningrad),”koltukta
oturan çıplak”(dougles cooper koleksiyonu ,new york) gibi yapıtlarında
görüldüğü üzere,picasso paletini yeşilli grilerle sınırlandırmıştı.her
yapıtında ele aldığı nesneleri yeni bir yöntemle kuruyordu ve bu kurma
yöntemi ele alınan konu yada nesneden daha önemliydi.ambroise
vollard’ın, wilhelm uhde’nin ve daniel henry kahnweiler’in
portrelerinden sonra picasso kendine özgü geometrik bir soyutlama
yöntemine ulaştı.kullandığı biçimleri buruşturuyor, resimlerinde
harflere yer veriyordu.amacı izleyicinin dikkatini boyayan yüzeye
çekmekti. 1910’da yapıtları new york kentinde sergilendi.
1911’de f. Olivier onu terk ettikten sonra marcelle humbert’le
tanıştı.ona “eva “ adını taktı ve bu adı bazı resimlerinde de kullandı.
Aynı yılın yazında braque gibi o da yapıştırma tekniklerini uygulamaya
başladı. Gazete kağıtları , sigara paketi ve kibrit kutusu kapakları
gibi nesnelerle oluşturduğu resimler , o’nun 1910-1911‘lerin cézanne
etkisindeki çözümsel (analitik) kübizminden uzaklaşmaya başladığını ,
1912-1914’lerin bireşimsel (sentetik) kübizmine yöneldiğini
gösteriyordu. Bu yaklaşımda gerçeğin bilinen görüntüleri kaba bir
strüktür etkisi uyandıran simgelerle canlandırılmaktaydı. Bunları
anlatmak gitarlı ölü dualar kullanılıyordu. Tam bu sırada 1.dünya
savaşı’nın çıkması bütün sanatçılar gibi picasso ‘yu da etkiledi.
Arkadaşları dağıldı, sergi düzenlemez oldu. Kübizm, tam kamuoyunda
tanınmaya başlamışken zorunlu bir duraklama dönemine girdi.
Bale dekorları. Savaşın olumsuz etkilerini gidermeyi amaçlayan genç
yazarlar jean cocteau , picasso’yu diaghilev yönetimindeki rus balesi
için dekor yapmaya özendirdi. O da metnini cocteau ‘nun yazdığı
kareografisini léonide massine’in gerçekleştirdiği ve müziğini erik
satie’nin bestelediği parade (geçit töreni) adlı balenin dekorlarını
hazırladı . Oyun bale olarak başarı kazanmadı, ama picasso’nun boyadığı
perde büyük ilgi topladı. Picasso 1918’de bu balede dansçı olan olga
kohlova ile evlendi.1935’e deyin süren bu evlilik picasso’nun bohem
yaşamını değiştirdi.sanatında da yeni bir dönem başladı. Kübizmi bıraktı
, büyük figürler kullanarak yeni klasik bir tutuma yöneldi.yeni bir
döneme geçti, ambroise vollart , max jacob (1915) , jean cocteau , igor
stravinski (1917) , andré derain , sergey diaghilev (1919) gibi
kişilerin portrelerinde kendini göstermeye başlamıştı.picasso bale
dekorları yapmayı da sürdürüyordu.manuel de falla’nın el sombrero de
tres picos (1919; üç köşeli şapka) ve cuadro flamenko (1921) ,
stravinski’nin pulcinella (1920) , santie’nin mercure (1924 ; merkür)
adlı baleleri için dekorlar hazırladı. Palyaçolar , dansçılar ,
hokkabazlar gene en sevdiği konular arasındaydı. Kübizmi ileri götüren
çalışmalar da yaptı. Bunlardan biri , iki çeşitlemesi bulunan “ üç
müzikçi” (1921,philadelphia sanat müzesi),öteki de “antik büst ile ölü
doğa (1921,ulusal modern sanat müzesi,paris) adlı yapıtlarıydı. Bunların
ikincisinde kübizmi bütün sınırlayıcı öğelerinden arındırmış,düz
çizgilerin yerine eğrileri koymuştur.
1925’te yeni bir gelişme başladı. Picasso, gerçeküstücü olmadığı
açıklamış olmasına karşın “üç dansçı” (1925,tate galerisi,londra )adlı
yapıtıyla paris’te pierre loeb galerisi’nde açılan ilk gerçeküstücüler
sergisine katıldı. André breton, paul eluart,michel leiris gibi
gerçeküstücülerle arkadaş oldu. Ünlü “başkalaşma” dizisinde
gerçeküstücülüğün yaygınlaşan etkisi vardı. Bu tür ilişki ve
etkilenmeler daha sonraki yıllarda da sürdü.
Picasso bu arada marie-therese walter ile tanışmış ve 1935’te maya
adlı bir kızları olmuştur. “kırmızı koltukta oturan çıplak “(1932, tate
galerisi,londra), ”düş”(1932,victor ganz koleksiyonu,new york ),”ayna
önündeki kız” (1932,modern sanat müzesi,new york) gibi resimleri bu
dönemin ürünü idi.picasso 1909’da yaptığı bir kadın başından sonra hiç
heykel çalışmamıştı. Kendi bulduğu yöntemleri uygulayarak bu alanda da
yapıtlar üretmeye başladı.”...heykel , bir ressamın yapıtlarını en iyi
yorumlayış biçimidir...”Diyordu. Zaman zaman bazı edebiyat yapıtlarını
resimleyerek düş gücünün çalışmasını sağlıyordu. Aralarında
balzac’inkiler de olmak üzere 35 ten çok bu tür çalışma yaptı.
Guernica: .1936’da,bir yugoslav olan dora maar (markoviç) ile
yaşamaya başladı.ama yapıtlarındaki duygusal yoğunluk ispanya’da çıkan
iç savaştan kaynaklanıyordu.bu savaşa karşı duyduğu tepkiyi “guernica ”(
prado müzesi,madrid) adlı başyapıtına yansıttı.28 nisan 1937’de küçük
bir bask kasabası olan guernica hitler’in uçakları tarafından
bombalanmıştır.picasso 1 mayıs’ta ispanya cumhuriyeti’nin 1937 paris
dünya fuarı’ndaki ispanya pavyonu için ısmarladığı büyük boyutlu bu
tablonun ilk çalışmalarına başlamıştı bile.3,50 m x 7,82 m
boyutlarındaki tablonun ana çizgileri 11 mayıs’ta ortaya
çıkmıştı.picasso’nun ıı.dünya savaşı’ndan önceki çalışmaları arasında
“ağlayan kadın” dizisi,dora maar’ın ve ünlü şair paul eluard’ın karısı
nusch’un portreleri de vardı.bu portrelerde yüzleri hem önden,hem de
yandan görüntüleyerek klasik portre yaklaşımından ayrılmıştı.ıı.dünya
savaşı yılları picasso için yeni bir sıkıntı ve yoksulluk dönemi
oldu.alman işgali altındaki fransa’da yapıtlarını sergilemesi
yasaklanmıştı.çalışmaları da yaşam koşullarına koşut olarak
haşinleşiyordu.insan figürlerini canavarlaştırırcasına biçim
bozulmalarına uğratıyordu.”Oturan kadın” (1937-1944), ”saçını tarayan
kadın” (1940,özel koleksiyon,abd) ,”öküz kafataslı ölü doğa”
(1938,modern sanat müzesi,new york)bu dönem çalışmaları arasındaydı.
Iı.dünya savaşı sonrası: paris’in işgalden kurtulmasının hemen
ardından picasso fransız komünist partisi’ne üye oldu.aynı zamanda ilk
kez salon d’automne’da (güz salonu) bir sergi açtı.atölyesi hem paris’in
önde gelen sanatçılarıyla,hem de yurtdışından gelen meraklılarla dolup
taşıyordu.o ise bitmek tükenmek bilmeyen bir enerjiyle arayış ve
deneylerini sürdürüyordu.fernand mourlot’nun atölyesinde taş baskı
tekniğini öğrendikten sonra 1945-1949 arasında 200 kadar büyük boyutlu
taş baskı üretti.1946’da françoise gilot il tanıştı;bu dönemde su
perileri,yarı insan yarı keçi faunlar,yarı insan yarı at
kentaurlar,fülüt çalan pan’lar gibi akdeniz mitolojisinden esinlenen
resimler yapı.1946 tarihli “yaşama sevinci”(picasso müzesi,antibes) gibi
yapıtları onun en mutlu olduğu bir dönemdeki çalışmaları
arasındaydı.çocukları claude 1947’de paloma da 1949’da doğdu.picasso
1947’de madoura’daki bir fabrikada çömlekçilik çalışmaya başladı ve
ertesi yıl paris’te 150 parçalık bir sergi açtı.ama bunlar
çalışmalarının ancak onda biriydi.onun parmakları arasında bir eski
yunan amforası bir kadın yada akbabaya (1947) , bir ceylan yada kentaura
(1948) , dönüşüyordu.tabaklar yarı insan yarı hayvan mitoloji
yaratıklarının yüzü yada bir savaş alanı oluyordu.boğa güreşi (1948) ,
güvercinler (1949) ve baykuşlar da işlediği konular arasındaydı.
Picasso 1948’de polonya’nın wroclaw kentinde toplanan dünya barış
kongresi’ne bir yıl sonrada paris’te toplanan barış kongresi’ne
katıldı.ikinci toplantının afişinde onun bir güvercininin kullanılması
ününü daha da pekiştirdi.daha sonra “savaş ve barış” (1952, ulusal
picasso müzesi,vallauris) adlı yapıt üstünde çaılştı.vallauris’deki bir
kilise için yaptığı 4,70m x 10,24m boyutlarındaki bu resim de,”guernica”
gibi onun politik düşüncelerini yansıtıyordu;ama “guernica”daha iyimser
bir hava içindeydi.picasso bu arada çeşitli malzemeler kullanarak
heykel üretmeyi de sürdürüyordu.hayvanlardaki analık duygularını dile
getiren “şebek ve yavruları” (1951) adlı yapıtında yüz yerine iki
oyuncuk otomobil kullanmıştı.
Yeni çalışmaları: 1953’te françoise gilot’dan ayrıldı.o da iki
çocuğunu alarak abd’ye gitti.picasso bu sırada 72 yaşındaydı.bu olay
onun 1953-1954 arasında sayıları 180’i bulan bir dizi minotauros (yarı
insan yarı boğa mitolojik yaratık)çizimi yapmasına yol açtı.1959-1960
‘ta fırça ve çinimürekkebiyle çalışılmış 89 boğa güreşi sahnesi bunları
izledi.1954’te yaptığı sylvett’in 12 portresi süprizlerin sonu
değildi.yeni tanıştığı jacqueline roque’u türk giysileri içinde
çiziyordu.1962’de de evlendiler.picasso yeniliklerinden biri de
müzelerdeki resimlerden kopyalar yapmaktı.bu çalışmalarında eski
ressamların yapıtlarını kendi anlatım diline dönüştürerek
yorumluyordu.daha önce el greco’dan kopyalar yapmıştı.bunu nicolas
poussin ve gustave courbet gibi ressamların yapıtları izledi.1955’te
eugene delacroix’nin “cezayirli kadınlar”adlı tablosunun 15
çeşitlemesini yaptı.diego velazques ile edouard manet’in yapıtları da
birer dizi resmine esin kaynağı oldular.çanak çömlekleride ise antik
akdeniz kültürüyle haşır neşir olmayı sürdürmekle birlikte,jacqueline’in
portresini yada balzac’tan alınmış konular gibi başka şeyleri de
kullanılıyordu.
Picasso 85 ile 92 yaşları arasında da beklenmedik tazelikte çizimler
üretmeyi sürdürdü.bunlar mitolojiden sirk yaşamına,aşk resimlerinden
yeme içme sahnelerine kadar çok çeşitli konularıydı.ayrıca 1925’ten beri
işlemediği bir konu yeniden ortaya çıkmıştı:kendi resmini bir palyaço
olarak yapmak . 1971’de louvre müzesi, leonardo’nun “mona lisa”nın
durduğu salonda sekiz yapıtını sergileyerek picasso’nun 90yaşını
kutladı.
Değerlendirme:bir sanatçı olarak picasso sonsuz bir değişkenlik
içinde olmuştur,bu nedenle onu belli bir yere yerleştirmek
olanaksızdır.yapıtlarında insan,her şeyden de önce kendisi yer
alır;duruma göre ya bir matador yada bir palyaçodur.mitolojiden,
efsanelerden alınmış tipleri de kullanmıştır.kübist dönemi
dışında,kadınlar en çok işlediği konuların başında gelir.büyük
çalışkanlığıyla hem çağdaşları , hem de geçmiş ressamlarla yarışır
gibidir.ama en büyük yarışa kendi kendisini aşmak için girişmiştir.bu da
onun her zaman bir yenilikle ortaya çıkmasına neden olmuştur.
-------------------------------
Born
25 October 1881 in Malaga, Spain-death 8 April 1973 in Mougins,
fransa.çağdaş Spanish painter, sculptor, printmaking artist, ceramist,
tasarımcısı.20 century decor. One of the largest and influential artists of the current set up olmuştur.georges cubism along with Braque.
Early life and upbringing:
Five
years old, an art teacher Jose Ruiz Blasco oğluydu.on la Barcelona
School of Fine Arts of San Fernando in Madrid llotja'ya girdi.bir years
later, was considered the royal academy of fine arts. The formalism of education re-tightened returned to Barcelona. Gitti.sanatçıların
lived in the Montmartre district in Paris in 1900, his life was pretty
poor, worked on the one hand, on the one hand öğrendi.toulouse-Lautrec's
posters discovered and inspired by the photos of them to go to spain
yaptı.üç months later went to Madrid .
there arte joven short-lived life, had a magazine (1910). went to Paris
for the second time in the summer of the same year, had the opportunity
to showcase the works of Ambroise Vollard gallery and poet Max Jacob
met.
Of
which was inspired by the works of Van Gogh's "The Absinthe Drinker
man" (1901, William Jaffe Collection, New York) and "dwarf dancer," he
began to sign picasso yaptı.yapıtlarını's statements, that his mother
soyadıydı.maurice denis, Isidro Nonell Monturiol, the influence of artists such as El Greco, a symbolic language that misery came to work. Mainly
be due to the use of the works of the period mavini tones of his "blue
period" called. "Call" ("casagemas'ın burial", 1901-paris city's modern
art museum), "tragedy", "Celestine" (1903), an acid The
feeding pressure "la vie", "thrifty food" (1904), "the old guitarist"
(1903, Art Institute of Chicago), "crows woman" (1904, Toledo Museum of
Art), "The woman who irons" (1904, justin k .
Thannhauser Collection, New York), as demonstrated in the works poses a
tragic people, still the figures portrayed extended in the vertical
direction.
In 1904 Picasso met Fernande Olivier yerleşti.orada friendship with paris soon after founded the "pink period entered. This
term is used in shades of pink melankolikliğini yitirmemişti old
photos, but human figures, fuller, more güçlüydü.konu Sakak as women,
beggars replace the family scenes, the mother of children who go to the
circus almıştı.arkadaşlarıyla arrangements made picasso pictures of the
clowns who work here. "Top girls over "(1905,
Pushkin Museum of Fine Arts, Moscow)" range of women "(1905, Averell
Harriman Collection, New York) at this time of such statements
üretti.1906 ', among them portraits of Gertrude Stein and her paintings,
including a statue-like figures headed a narrative dealing with.
Kübizm.resimlerinde
a revolutionary work of art to try it in the spring of 1907 took shape
ruining the work: "avignonlu girls" (museum of modern art, new york).
These tables Paul Cézanne, on the one hand, Greek-Spanish painting
tradition on the one hand, on the one hand, the art of Africa The
main significance of this is the great masterpiece of the 20th century
taşıyordu.ama effects, izlenimcilikle narrative tradition began in 1908
koparmasıydı.picasso ties radically influence of Cézanne landscapes and
dead natures yaptı.onun this work, "avignonlu girls" and the similar
to the work of Georges Braque, of cubism critic Louis vauxcelles word
into small cubes benzetti.bir time later works such as the name of a
stream describing a universal pictorial language yerleşti.picasso 1908,
braque başladı.birlikte looking to work with. "Horta'da factory "(Hermitage
Museum in Leningrad)," sitting on the sofa naked "(dougles Cooper
Collection, New York), as seen in the works of Picasso's work was
handled sınırlandırmıştı.her palette of grays green and dried up objects
and to establish a new method or object method than the issue being
addressed önemliydi.ambroise
Vollard, Wilhelm uhde'nin and then picasso portraits daniel henry
kahnweiler'in unique forms of geometric abstraction method
ulaştı.kullandığı creases, in letters veriyordu.amacı paintings painted
surface to attract the viewer's attention. In 1910, the works exhibited in the city of new york.
1911 f. After leaving her marcelle humbert'le Olivier tanıştı.ona "eva" and put the name of the name used in some of the paintings. In the summer of the same year, Braque began to apply techniques such as gluing it. Newspaper
papers, consisting of objects, such as a pack of cigarettes and
matchbook covers photos, his 1910-1911, under the influence of Cézanne
analytical (analytical) began to move away from cubism, synthetically,
1912-1914 (synthetic) showed that tends to cubism. The effect of a rough structure evokes images of this approach, icons canlandırılmaktaydı known fact. Prayers to the dead to tell them used guitar. In the meantime, like all the artists come 1st World War but Picasso also affected. Friends broke the exhibition was not editable. Cubism, a mandatory standstill period has begun into full public recognition.
Ballet decors. Aims
at reducing the negative effects of the war, young writers Jean
Cocteau, Picasso encouraged to do the decor for the ballet Diaghilev,
the Russian administration. It
is also the text of the Cocteau 's Leonide Massine performed his
choreography and the music composed by Erik Satie parade (parade)
prepared from ballet decors. Game earned success as a ballet, but Picasso painted scenes have attracted great attention. In
1918, with the ballet dancer Olga Picasso evlendi.1935 kohlova to say
that marriage lasts the life of Picasso's bohemian değiştirdi.sanatında
began a new era. Cubism,
left, a period of great figures yöneldi.yeni using a new attitude was a
classic, Ambroise vollart, Max Jacob (1915), Jean Cocteau, Igor
Stravinsky (1917), André Derain, Sergei Diaghilev (1919) began to show
itself as portraits of people. falla'nın
ballet decors in picasso el sombrero de tres picos sürdürüyordu.manuel
making (1919, a three-cornered hat) and cuadro flamenco (1921),
Stravinsky's Pulcinella (1920), santie'nin mercure (1924 Mercury)'s
ballets prepared for the decorations. Clowns, dancers, jugglers still among the favorite subjects. Cubism has also worked to advance. One
of them, in two variations "three musicians" (1921, Philadelphia Museum
of Art), and the other "ancient bust nature of the dead (1921, national
modern art museum, paris) from yapıtlarıydı. All the elements of cubism, limiting their second cured, has curves rather than straight lines.
1925, began the new development. Picasso,
surrealist explained that although the "three dancers" (1925, Tate
Gallery, London) from an exhibition of his work joined the Surrealists
of the first gallery in paris pierre loeb. André Breton, Paul eluart, such as Michel Leiris gerçeküstücülerle friends. The famous "metamorphosis" series had the effect of spreading of surrealism. This kind of relationship, and in later years took influences.
Marie-therese walter acquainted with Picasso in the meantime, and in 1935, was a daughter from the yeast. "Red
seat naked" (1932, Tate Gallery, London), "dream" (1932, victor ganz
collection, new york), "the girl in front of the mirror" (1932, Museum
of Modern Art, New York) was the product of this era as well as pictures
. picasso sculpture not worked at all after the beginning of 1909, a woman said. By
applying the methods found in this area began to produce their own
works of art. "... Sculpture, the best commentary of the form of the
works of an artist ..." He said. From time to time the operation of some of the literary works of imagination ensured resimleyerek. Balzac'inkiler among many such studies, including those made from 35.
Guernica:
.1936 ', it is a yugoslav Dora Maar (Markovic) We began to live with
the emotional intensity of his works in the civil war in Spain, his
reaction to the war kaynaklanıyordu.bu "Guernica" (Prado Museum,
Madrid)'s masterpiece yansıttı.28 April
1937 edition is a small town of Guernica by Hitler's planes
bombalanmıştır.picasso first republic in May 1937 spain spain pavilion
at the Paris World Fair for the work ordered by the large size of this
picture was getting the first bile.3, 50 mx 7 ,
82 m in size and the main lines of the table out in May 11
çıkmıştı.picasso 's previous work of World War II, "the crying woman"
series, Dora maar'ın famous poet Paul Eluard and his wife had portraits
nusch'un .
these portraits, faces the front, as well as on the approach to
displaying the classic portrait picasso ayrılmıştı.ıı.dünya years of war
and poverty, a new era of hardship oldu.alman yasaklanmıştı.çalışmaları
occupied France in the living conditions of the works exhibited in
parallel haşinleşiyordu.insan uğratıyordu
canavarlaştırırcasına deflection figures. "Seated Woman" (1937-1944),
"women's hair scans" (1940, private collection, usa), "ox skull dead
nature" (1938, Museum of Modern Art, New York), the period between the
work .
After
World War II: French Communist Party members paris picasso oldu.aynı
immediately after escaping from the occupation for the first time also
the Salon d'Automne (Autumn hall) and paris açtı.atölyesi the leading
artists in an exhibition, as well taşıyordu.o
meraklılarla from abroad is also filled with an inexhaustible energy
quest, and after learning the technique of lithography workshop
mourlot'nun sürdürüyordu.fernand tests of up to 200 large-scale
lithography üretti.1946 1945-1949 'was introduced in the province
Françoise Gilot, this in
the water nymphs, faunlar half man, half goat, half man and half horse
kentaurlar, inspired by the mythology of the Mediterranean, such as pans
of playing flute on photos yapı.1946 "joie de vivre" (Picasso Museum,
Antibes) over a period of such works as the happiest of his work among
the .
their children claude paloma in 1947, 1949, 1947, madoura'daki
doğdu.picasso potters began to work in a factory, and the next year they
are açtı.ama an exhibition in paris, 150 pieces of work, but the
fingers of a tenth of an ancient Greek biriydi.onun amphora
vulture or a woman (1947), a gazelle or kentaura (1948),
dönüşüyordu.tabaklar half human and half animal creatures of mythology
oluyordu.boğa face a battle field or wrestling (1948), pigeons (1949),
and owls are among the subjects dealt with.
Picasso
in Wroclaw, Poland in 1948, then a year at the World Congress of Peace
Peace Congress held in Paris' lifetime katıldı.ikinci meeting
pekiştirdi.daha's reputation after his use of a dove "War and Peace"
(1952, National
Picasso Museum, Vallauris) 's work on the çaılştı.vallauris in his 4,70
m x 10,24 m in size for a church in this picture, "Guernica" as
reflected in his political thinking, but "Guernica" more optimistic air
içindeydi.picasso using
a variety of materials to produce sculptures in the meantime expressed
the feelings of motherhood sürdürüyordu.hayvanlardaki "baboon and their
offspring" (1951) he used the car two players instead of one hundred.
New
work: taking her two children to the United States in 1953, Françoise
gilot'dan ayrıldı.o 72 yaşındaydı.bu gitti.picasso in the event that the
number of its 1953-1954 minotauros a range of about 180 (mythological
creature, half man, half bull )
lead to a drawing açtı.1959-1960: 89 bullfighting scene tried to brush
and çinimürekkebiyle izledi.1954 them at the end of Surprises
değildi.yeni met his portrait of jacqueline roque'u sylvett'in 12
çiziyordu.1962 in Turkish clothing in One
of the innovations evlendiler.picasso copies of paintings in museums
yapmaktı.bu studies the works of the former artists' language into their
hands before the Greco copies yorumluyordu.daha yapmıştı.bunu
izledi.1955 works by painters such as Gustave Courbet and Nicolas
Poussin in of Eugene Delacroix " Algerian
women "Edouard Manet's Artworks in table 15 with a range of variation
yaptı.diego Velazques oldular.çanak pottery painting inspired to become
immersed in the culture of the ancient Mediterranean with maintaining,
Jacqueline portrait taken balzac'tan issues or other things such as also used.
Between
the ages of 85 and 92 Picasso drawings to produce an unexpected
freshness sürdürdü.bunlar mythology circus life, love scenes pictures of
a wide variety of eating and drinking, a subject konularıydı.ayrıca
commit reappeared since 1925: make your own picture as a clown. In
1971, the Louvre Museum, Leonardo's "Mona Lisa" by exhibiting the work
of eight picasso 90yaşını celebrated in the hall stood.
Rating:
picasso as an artist has been in endless variations, so it
olanaksızdır.yapıtlarında to place certain people, above all in place
before he takes either a matador or a palyaçodur.mitolojiden according
to the situation, the types of myths taken kullanmıştır.kübist outside
the period, women's issues at the beginning of a very committed and
hardworking gelir.büyük contemporaries, as well as the history of the
great race itself, to overcome the painters compete gibidir.ama
girişmiştir.bu its always resulted in the emergence of innovations.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder